social media beheer

Je social media uitbesteden? Het kán! Wij beheren jouw social media kanalen op een professionele manier. We posten enkel berichten die bij jou en jouw bedrijf passen en dus jouw ideale klanten aantrekken. Hoe doen we dat? Door content te creëren met een meerwaarde. Lees hier alles over onze blog & social media pakketten. 

Social media beheer door professionele copywriters & marketing experts

Wil je graag met sociale media beginnen met je bedrijf, maar weet je niet goed hoe?

Heb je al een Facebook pagina voor je bedrijf, maar is er weinig interactie met je volgers?

Weet je niet goed wat je moet posten op sociale media over je bedrijf? Hoe je meer (potentiële) klanten aantrekt en boeit met jouw inhoud?

Dan kunnen wij helpen met:

  • Het opzetten van een sociale media strategie: alvorens met het aanmaken van sociale media accounts te beginnen raden we aan om een stap terug te nemen en een strategie op te zetten.  
  • Het opstarten met sociale media: we onderzoeken welke sociale media netwerken en platformen het meest geschikt zijn voor jouw onderneming d.m.v. doelgroep onderzoek en we nemen alle praktische aspecten zoals accounts aanmaken over.
  • Het onderhouden van sociale media accounts met inhoud: we maken een redactieplan op om te beslissen wat er wanneer gepost gaat worden. Het kiezen en schrijven van de juiste content is enorm belangrijk om je klanten te engageren.

Is bloggen en social media uitbesteden iets voor mij?

Je bent een starter, blogger of drukke bedrijfseigenaar die weet dat een goede website leuke nieuwe inhoud (content) nodig heeft om goed te scoren in Google en om zo steeds nieuwe bezoekers (potentiële klanten!) aan te trekken? Je weet ook dat sociale media belangrijk zijn, maar je hebt gewoon geen tijd om het zelf te doen en/of je weet niet goed waar te beginnen? Facebook, Instagram, LinkedIn of Pinterest? Je hebt het misschien al eens aan je tienerkinderen of je hippe nichtje gevraagd, maar zij toonden weinig interesse om jouw business account te onderhouden.

Jammer… maar er is gelukkig een oplossing! Wij kunnen jou helpen, want wij zijn jouw ​​extra paar content marketing handen! En in tegenstelling tot tieners en hippe instagrammers weten wij dat er veel meer bij komt kijken dan enkel mooie plaatjes en inspirerende quotes plaatsen. Nadat wij tientallen klanten geholpen hebben met professioneel bloggen en social media beheer, hebben we het een en ander geleerd over de soorten sociale-mediastrategieën die tot succes leiden.

Herken je jezelf in een van deze situaties?

# Ik heb niet genoeg tijd om te bloggen en mijn social media kanalen te onderhouden

# Ik weet niet wat ik moet posten op social media

# Ik weet niet waarover ik kan bloggen, wat mijn doelgroep interessant vindt

# Mijn blogs scoren niet goed in Google

# Ik weet niet hoe ik mijn blogs moet promoten

# Ik krijg nauwelijks reactie op mijn blogs en social media berichten

# Ik ben geen zelfverzekerde schrijver

# Ik weet niet zeker hoe ik resultaten moet meten en analyseren

Herkenbaar? Geen nood, we zijn nog geen enkele ondernemer tegengekomen die hier niet mee worstelt!

Social media uitbesteden: wat houdt het in?

Als wij jouw social media beheren moet je je nooit meer zorgen maken over jouw online zichtbaarheid, want wij zorgen ervoor dat er blogs en nieuwsberichten op je website worden gepubliceerd. Wij zorgen er ook voor dat jouw Facebook en LinkedIn bedrijfspagina’s gevuld blijven, dat je op je persoonlijk LinkedIn profiel actief blijft en dat je op andere kanalen (zoals Instagram, Pinterest en Google Mijn Bedrijf) ook aanwezig bent.

Hoe doen wij dat? Door heel goed te onderzoeken wat jouw ideale klant graag wil horen van jou. Dat doen we door intensief met jou te praten en jouw bedrijf van binnen en buiten te leren kennen. En dat doen we door zoekmachineoptimalisatie en concurrentieonderzoek. Op die manier weten we perfect welke content interessant is en welke niet.

Op basis van die analyses gaan we blogs schrijven die niet alleen gretig gelezen zullen worden, maar die jou ook nog eens helpen om beter te scoren in Google (dit is SEO).

“Sociale media zijn eigenlijk niet nieuws, maar drijven op iets wat al eeuwenlang de kern van menselijk gedrag is: verhalen vertellen.” 

Dirk Hermans, oprichter en zaakvoerder Vertelpunt

Onze social media & blog pakketten

Dit zijn onze drie populairste pakketten voor starters, bloggers, ondernemers en KMO’s. Vind je niet wat je zoekt? We stellen ook pakketten op maat samen, bijvoorbeeld voor enkel social media beheer of enkel bloggen. Contacteer ons voor meer info!

VEEL GESTELDE VRAGEN

Waarom zijn jullie duurder dan anderen die voor 100 euro per maand social media beheer doen?

Goede vraag! Wij zijn inderdaad niet bij de goedkoopsten, omdat het absoluut niet onze ambitie is om honderden klanten in onze portefeuille te hebben. Wij richten ons op zelfstandigen en KMO’s die op de meest professionele manier willen communiceren met hun prospecten, klanten en partners. Dit betekent dat wij maatwerk leveren waar de nodige tijd in geïnvesteerd moet worden. Iedere blog en ieder social media bericht krijgt bij ons de aandacht die het verdiend.  Dit betekent concreet dat we de social media berichtjes niet al 3 maanden op voorhand gepland hebben, maar dat we de inhoud aanpassen aan wat er leeft in jouw bedrijf. Dat is meer werk voor ons, maar werkt beter voor jou. 

Als je beslist met ons te werken, dan betaal je voor onze jarenlange copywriting en schrijfervaring, creativiteit, up-to-date kennis van online marketing en SEO, goede reputatie (lees onze testimonials maar, of vraag het aan een van onze klanten!) en ons enthousiasme en perfectionisme. Eigenlijk haal je met ons veel meer in huis dan een paar social media experts: wij denken actief met jou mee om consequent beter te communiceren als bedrijf. Dit betekent concreet dat we regelmatig samen zitten om te bespreken wat er leeft in jouw bedrijf, wat de verhalen zijn die we kunnen vertellen. We analyseren ook de resultaten van je website (bezoekers, SEO, ….) en social media. Onze klanten ervaren dit als een enorme meerwaarde. Die meerwaarde vindt je terug in de prijs. 

Benieuwd wie we zijn? Lees hier meer over ons!

Waarom is social media zo belangrijk voor bedrijven en zelfstandigen?

Je kan er niet omheen, de sociale media hebben een impact op alle geledingen van ons leven en dus ook op onze business. Veel ondernemers zien het als overbodig, een speeltje voor jongeren en vooral tijd- en geldrovend. Maar dat stadium zijn de sociale media al lang voorbij. We hebben slecht nieuws voor de sociale media sceptici: sociale media zijn geen hype en gaan ook niet meer weg.

Sociale media zijn eigenlijk niet nieuws, maar drijven op iets wat al eeuwenlang de kern van menselijk gedrag is: communicatie. Het verschil zit hem in de snelheid en de manier waarop we via sociale media communiceren.

Laten we een paar cijfers bekijken die aantonen dat sociale media geen hype zijn maar een fenomeen dat onze maatschappij nu al grondig veranderd heeft en dat zal blijven doen (bron: Eric Qualman, The social media revolution):

  • Internetgebruikers spenderen het meeste tijd op sociale media. In 2015 was dat wereldwijd gemiddeld 2,25 uur per dag.
  • Bijna 2 miljard mensen zitten op Facebook. Als Facebook een land was, zou het na China en Indië het derde grootste land van de wereld zijn.
  • Youtube heeft meer dan 1 miljard gebruikers. Iedere minuut worden 300 uren aan video’s geupload en dagelijks meerdere honderden miljoenen uren aan video’s weergegeven.
  • Wikipedia zou in de vorm van een gedrukt boek meer dan  2,25 miljoen bladzijden bevatten.
  • 53% van gebruikers op Twitter doen aanbevelingen over producten aan andere gebruikers.
  • 90% van sociale media gebruikers hebben vertrouwen in aanbevelingen van hun peer groepen, dus hun vrienden, familie en bekenden. Enkel 14% vertrouwt reclameboodschappen.
  • 50% van sociale media gebruikers uiten minstens 1 maal per maand kritiek en commentaar op merken en dienstverleners, 53% spreken lof uit en 70% ‘horen’ deze meningen van anderen (bron: Nielsen social media report).

Wat dit lijstje laat zien is dat sociale media ongekende mogelijkheden bieden aan ondernemingen en professionals om hun klanten beter te leren kennen, op hun problemen en noden in te gaan en met hen in dialoog te treden – dat alles ook nog in real time.

 

Hoe begin ik met social media voor mijn bedrijf?

De fout die vele ondernemers maken is niet goed nadenken over hun marketingstrategie. Ze beginnen in het wilde weg een Facebookpagina, Twitter account en een profiel op LinkedIn te maken. Onze raad is: bezint eer ge begint. Een sociale media account is in een paar minuten aangemaakt. Bedenken wat je écht wil met je sociale media activiteiten is ietsje moeilijker en tijdrovender. Toch is dit enorm belangrijk, want als je zonder voorbereiding tijd en geld in marketing en communicatie gaat steken, loopt het geheid mis. Het zet geen zoden aan de dijk omdat je vergeten bent de belangrijkste vragen te stellen: wat wil je vertellen en aan wie wil je dit vertellen? 

Begin kleinschalig, met 1 of 2 plaatsen. Daar waar je klanten al aanwezig zijn. Eenmaal je die platformen goed onder de knie hebt kan je nieuw terrein verkennen. Het is belangrijk om te beseffen dat de aanwezigheid van jouw bedrijf op sociale media alleen niet voldoende gaat zijn om een impact te hebben.

Alvorens je met je sociale media activiteiten begint moet je jezelf de volgende vragen stellen:

→ Waarom wil ik met mijn bedrijf op sociale media actief zijn?

→ Hoe bereik ik mijn ideale klant hier?

→ Hoe engageer ik mijn ideale klant hier?

→ Hoe converteer ik mijn ideale klant hier?

Wij helpen je een antwoord te formuleren op deze vragen, maar wil je er (alvast) zelf mee aan de slag gaan, lees dan zeker onze blog over hoe je met social media start als bedrijf zonder je gek te laten maken.

Wat levert het mij op? Wat zijn de concrete resultaten?

1) Je website en social media worden eindelijk professioneel onderhouden

Wees eerlijk tegen jezelf, je hebt waarschijnlijk geen tijd om de klus zelf te klaren. Er zijn altijd andere, belangrijkere zaken die om je aandacht vragen. Je hebt ook een webmaster die je website technisch in orde houdt. Waarom dan ook niet een professioneel team voor de inhoud? 

2) Je onderscheidt je bedrijf van de vele concurrenten

Je bent waarschijnlijk niet de enige in de markt die doet wat jij of jouw bedrijf doet. Hoe onderscheid jij je van je concurrenten? Wij merken dat nog weinig KMO’s écht met hun online marketing bezig zijn. Terwijl klanten vandaag de dag dit wel verwachten. Zij surfen naar je website en verwachten een antwoord op hun vragen. Geef je hen dat ook? En laat je zien dat je bedrijf groeit en bloeit op social media? 

3) Je leert je bedrijf beter kennen

Soms heb je een externe expert nodig om naar de ‘bigger picture’ van jouw bedrijf te kijken. Jij zit er al jaren in en voor jou is alles dagelijkse kost geworden. Vanuit een dergelijk perspectief is het ontzettend moeilijk om een communicatie- en marketingstrategie op poten te zetten, laat staan wekelijks iets leuks te verzinnen voor social media. Vaak beseffen onze klanten ook niet welke zaken interessant zijn om te communiceren met de buitenwereld. Door onze jarenlange journalistieke ervaring weten wij wat nieuwswaardig is. Door onze analytische achtergrond (SEO onderzoek) weten we waar mensen op internet naar op zoek zijn. 

4) Je communiceert op een professionele manier met klanten, werknemers en stakeholders

Het is tegenwoordig de normaalste zaak dat je als bedrijf regelmatig communiceert met de buitenwereld. Het helpt niet alleen om jouw diensten of producten te verkopen, maar het is ook een instrument om binnen jouw bedrijf aan community building te doen, om afdelingen dichter bij mekaar te brengen, en het bedrijf zichtbaarder te maken voor de eigen mensen. Goede communicatie verbetert het imago van je bedrijf.

5) Je laat je website voor jou werken

Een website is meer dan een digitale brochure. Veel ondernemers denken dat een website ‘af’ is eens dat hij gebouwd is en online staat. Maar het tegendeel is waar! Je moet je website voor je laten werken. Als je bezoekers eenmaal op je website krijgt wil je ook dat ze klanten worden door de kopen of contact op te nemen. Het design van de website alleen zal mensen niet overtuigen. De teksten die op je website staan doen dit wél, die moeten overtuigen en de juiste antwoorden geven op de vragen die bezoekers hebben. 

6) Je converteert website bezoekers tot klanten door de juiste vragen te beantwoorden 

Hoe zorg je ervoor dat jouw prospecten jouw website vinden? Heel simpel. De meeste mensen die op internet zitten, zijn op zoek naar informatie. Ze hebben een probleem en willen hier zo snel mogelijk een oplossing voor. Beantwoord hun vragen op je website. Door hun vragen te beantwoorden bouw je vertrouwen op. Regelmatige, goede content via blogposts is de beste manier om hoger te ranken in Google. Je weet dat ranking uiteindelijk meer verkeer naar je site zal opleveren. Zoekmachineoptimalisatie is iets waar je als ondernemer niet omheen kan.

Waarom zou ik voor jullie kiezen voor mijn social media beheer?

Dit is de vraag van 1 miljoen die we met plezier beantwoorden! 

Waarom je voor ons moet kiezen voor je social media beheer is omdat wij professioneel veel meer doen dan enkel leuke social media berichtjes posten. We zijn content creators zoals dat tegenwoordig zo mooi heet: experten in het creëren van leuke, informatieve en/of diepgaande inhoud (content) voor jouw doelgroep. Geen reclame en zelfpromotie maar blogs, videos, foto’s en social media posts die jouw ideale klanten écht leuk vinden. En die hen overtuigen om met jou in zee te gaan. Onze content bouwt jouw reputatie en naamsbekendheid op en stuurt de juiste mensen jouw kant op. Wij noemen onszelf niet voor niets Vertelpunt. Want goede verhalen vertellen is van alle tijden. Of dat mond-op-mond, in de krant of online is.

Wie zijn we dan? Vertelpunt is in 2007 opgericht door Dirk Hermans. In 2017 stapte zijn dochter Marijke mee in de zaak.  Je ziet het niet vaak, een vader en dochter duo, maar de combinatie werkt perfect voor ons én onze klanten. Dirk heeft enorm veel ervaring als journalist en heeft honderden bedrijfsverhalen geschreven voor VOKA. Marijke zet haar academische achtergrond en schrijftalent in om bedrijven online zichtbaar te maken.  Lees meer over ons hier.

Zoals je ziet, geen jonge twintigers die de hele dag op Instagram doorbrengen en op die manier misschien wel veel kennis over Instagram hebben en de laatste nieuwe features. Maar wat ze niet hebben is de nodige training om een stapje terug te nemen en na te denken over de juiste marketing strategie. Want wat jij iedere week vertelt aan jouw klanten bepaalt ook de richting van jouw bedrijf. Idealiter beslis je eerst wat die richting is alvorens je in het wilde weg leuke foto’s op Instagram gaat zetten.  Zoek je een sparringpartner die actief met je meedenkt over die strategie en die dan op een leuke, creatieve manier uitvoert, dan zijn wij de juiste match!

Wat zijn de uitdagingen van sociale media voor bedrijven tegenwoordig?

Voor bedrijven en marketeers is het Web 2.0 zowel een enorme goudmijn als uitdaging. Het is zo gemakkelijk geworden om potentiële klanten te bereiken via allerlei kanalen, maar het is ook des te moeilijker geworden omdat er simpelweg een overvloed aan informatie en prikkels is. Bevalt je de advertentie op internet niet? Klik, hij is weg. Interesseert je de post niet op Facebook? Scroll gewoon verder. En het is nog maar de vraag of jouw doelgroep jouw blogpost, advertentie of Facebook berichtje überhaupt te zien krijgen! Zo eenvoudig is het allemaal niet (meer) om effectief mensen te bereiken online.

Toch moet je online aanwezig zijn. Want iedere potentiële klant zal jouw bedrijf googlen als hij erover nadenkt jouw diensten in te huren. En wat ze dan vinden moet overtuigen. Dat vergt wat werk, maar het is wel mogelijk om de aandacht van klanten te trekken en te behouden: namelijk door het leveren van unieke, informatieve en onderhoudende inhoud. Sociale media zijn daarom een essentieel onderdeel van je marketing mix, ook voor KMO’s en zelfstandigen.

TIP! Lees zeker onze blog over hoe te beginnen met social media zonder je gek te laten maken.

Meer zichtbaarheid op social media

“Wil je meer zichtbaar zijn op social media of zelf je blog artikels schrijven? Dan is Vertelpunt the place to be.. Ik wilde zelf meer posts plaatsen via deze kanalen en wist niet goed hoe eraan te beginnen. Marijke heeft mij super goede tips, tricks en tools aangeboden voor hoe ik dit best aanpak, ook om je ranking in Google te optimaliseren was een zeer nuttig advies. Kortom de samenwerking met Vertelpunt was zeer aangenaam.. een echte aanrader voor ieder bedrijf.”

Ilona Roux

Zaakvoerder De Huissmid Staalframebouw

Gepassioneerde dame

“Een gepassioneerde dame die weet waar ze voor staat en er voor gaat. Marijke luistert naar je verhaal en voelt aan wat je nodig hebt. Het is prachtig hoe zij dit kan verwoorden naar de buitenwereld toe. Je kan op haar rekenen en met een gerust hart dat stukje van het ondernemerschap uit handen geven! Zo fijn om hierin geholpen te kunnen worden! Bedankt!”

Veerle Verhulst

Zaakvoerder, Kruidigheidjes

Aanrader om online zichtbaar te worden

“Super tevreden over de fijne samenwerking met dit bedrijf, grote expertise in combinatie met nauw aanvoelen wat je wenst als resultaat. Een absolute aanrader als je mooi en professioneel online zichtbaar wil zijn.”

An Mattheussen

Zaakvoerder, Good Vibes Academy

Succes op het web

“Succes realiseren op het web is de optelsom van technische deskundigheid en de kunst om het juiste verhaal te brengen. Marijke Hermans van vertelpunt geeft als toegevoegde waarde daar nog empathie bovenop.”

Paul Michels

Magiër met woorden

“Het was me niet alleen via BNI ter ore gekomen dat Dirk een magiër is met woorden, maar ook bij de journalisten van HBVL vinden ze hem een kei in zijn vak. Na een heel gezellige en openhartige babbel, begon hij zijn journalistieke vragen te stellen. Waar mijn hoofd ronddwaalde tijdens ons gesprek, wist Dirk net die gerichte vragen te stellen waardoor hij vrij snel ‘spot on’ zat. Tussen de woordenvloed door wist hij dadelijk mijn sterke punten boven te halen. Heel snel kreeg ik een eerste voorstel. Na wat punten en komma’s zat het perfect in mekaar. Ook een dikke dank je wel aan Marijke trouwens. Dank je wel Dirk, om mij en waar ik voor sta op zo’n mooie, unieke en vooral krachtige manier te beschrijven!”

Marion Sterckx

Zaakvoerder, iAssist

Nog vragen? We helpen je graag!

 

> Vul onderstaand formulier in
> Mail Marijke op [email protected]
> Bel Marijke op +32 (0) 468 595 044

Pin It on Pinterest