by Dirk Hermans | Jun 9, 2021 | Geen categorie
Persberichten schrijven is een kunst die je best overlaat aan professionals. Zeker omdat zij kunnen inschatten of een evenement, gebeurtenis, gegeven, feit uit jouw bedrijf wel geschikt is als persbericht. Want als het een verkapte publiciteitsboodschap is, dan wordt...
by Marijke Hermans | Apr 22, 2021 | Geen categorie
We schreven het al vaker: als de coronapandemie eenmaal onder controle is, moet het semi-normale leven zich herpakken. En dus zal ook de economie weer op volle toeren moeten gaan draaien. Maar dat zulks niet meer zal zijn zoals voorheen, staat wel als een paal boven...
by Dirk Hermans | Apr 22, 2021 | Geen categorie
We schreven het al vaak: public relations en met name een dynamisch en professioneel opgezet persbeleid zou een onlosmakelijk onderdeel van de marketing- en communicatiemix van bedrijven moeten zijn. Managers en zeker bedrijfsleiders van KMO’s zouden hun schroom ten...
by Dirk Hermans | Feb 5, 2021 | Geen categorie
“Vier vijandige kranten zijn meer te vrezen dan duizend bajonetten.” wist Napoleon Bonaparte reeds te vertellen. Hij schatte het belang van de pers goed in. Niet dat wij bang moeten zijn van de kranten of andere media. Nee, maar we moeten wel beseffen dat ze – zelfs...
by Dirk Hermans | Feb 5, 2021 | Geen categorie
Online en offline zichtbaar zijn is een conditio-sine-qua-non in het moderne zakendoen. Je kan pas klanten werven en omzet genereren als de markt weet dat je bestaat en wat je doet. Dat lijkt erg simpel, maar dat is het niet. De ervaring leert dat heel veel...
by Dirk Hermans | Apr 3, 2020 | Communicatie
We leven in zware tijden. De economie dreigt in het slop te geraken, de retailers kreunen onder vaste kosten en geen inkomsten, leveranciers worden niet meer betaald en het hele economische bestel krijgt zware klappen te verduren. En toch zullen we op een bepaald...
by Marijke Hermans | Mar 20, 2020 | Digitale marketing
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: nee, het is niet het juiste moment om gewoon verder te doen met je marketing zoals gepland. Want wat je mening ook is over het coronavirus, we bevinden ons in uitzonderlijke en nooit geziene tijden die om een ander soort...
by Marijke Hermans | Sep 24, 2019 | Geen categorie
Liever kijken in plaats van lezen? Then I’ve got you covered! Bekijk hieronder de mini-training van deze blog. Veel kijkplezier! Scroll verder naar onder om te lezen. Happy reading! #vertelpuntTV✍️ Vind jij het moeilijk om je eigen teksten te schrijven? Als...
by Marijke Hermans | Sep 3, 2019 | Geen categorie
Ik heb altijd graag gelezen, maar neem er de laatste jaren niet meer de tijd voor. Als ik nu een boek lees, dan is het ofwel een business boek dat me iets nieuws leert of inspireert, of een Engelstalige roman die me doet wegdromen. Een biografie had ik eigenlijk nog...
by Marijke Hermans | Aug 28, 2019 | Content marketing, Geen categorie
Toen ik twee jaar geleden besliste in het communicatiebedrijf van mijn vader te stappen, wist ik eigenlijk niets van marketing of hoe je een bedrijf runt. Daarom heb ik de laatste jaren heel veel geïnvesteerd in opleidingen. Mijn zoektocht naar kennis In Berlijn deed...